bucrie si joaca

Joaca este mult mai mult decat felul in care copiii isi petrec timpul liber. Adesea tindem sa “lasam timp de joaca” copiilor nostri, sa ne raportam la jocurile lor libere ca la niste ore separate de activitatile serioase, cele care le aduc beneficii intelectuale, uitand ca, de fapt, prin joc copilul se exprima pe sine. Si tot prin joc, copiii invata despre lume, descopera multitudinea de nuante cuprinse in relatiile cu ceilalti, isi testeaza si isi compara propriile puteri.

La Britanica recunoastem valoarea jocului, integrandu-l la fiecare sesiune de curs, in cele mai variate momente. De regula, incepem ora cu activitati de incalzire (warm-up activities), ce pot avea forma unor cantece ce se repeta la inceputul fiecarei ore, si care sunt acompaniate de gesturi cunoscute pentru fiecare moment. Pentru ei o astfel de activitate e ca o joaca placuta care ii ancoreaza in mediul pe care vrem sa il cream, cel al limbii engleze sau germane, care le devine tot mai familiar.

Predarea cunostintelor noi este mai jucausa sau mai serioasa in functie de personalitatea profesorului. Fiecare isi adapteaza metoda de predare specifica centrului Britanica la particularitatile de varsta ale copiilor inr-un  stil foarte personal. Avem profesori carora le place sa se apropie de varsta copiilor , adoptand un rol mai jucaus sau copilaresc, prin tonul vocii pe care il moduleaza cu efecte surprinzatoare pentru copii sau prin felul in care se implica in jocurile pe care le initiaza. Altii, tind sa trateze copiii cu multa seriozitate, acordandu-le un tip de respect si atentie care ii fac pe acestia sa se simta mai importanti. Altii sunt prin natura lor mai didactici, sprijinind intr-un mod foarte structurat si cu multa disciplina procesul de invatare. De aceea, schimbarea profesorilor, fata de care parintii (mai mult decat copiii) au o asa de mare rezistenta, este din multe perspective un fapt benefic, obisnuind copilul cu multe feluri de abordare, cu accente diferite ale limbii si, de multe ori, cu o alta, surprinzator de noua, modalitate de integrare a jocului la clasa.

Joaca isi gaseste locul principal in faza de consolidare a cunostintelor invatate si de recapitulare. Sunt multe feluri in care profesorii nostri se joaca cu copiii exersind cuvintele si expresiile noi prin mima, consolidand scrierea prin concursuri de dictare in echipe sau dezvoltand  fluenta in vorbire prin jocuri de rol.

Important este ca ne place sa ne jucam si sa aducem veselie la cursurile de limbi straine de la Britanica si, mai ales, sa vedem copiii invatand intr-un mod foarte propriu, firesc si placut pentru ei – prin joaca.